Ares, Luns 25 de Maio de 2020

añomesMaio

LETRAS GALEGAS 2020

A comarca xa quence motores para celebrar o Entroido deste ano
08 Febreiro 2010 06:22
A partires do vindeiro 12 de xaneiro comezan oficialmente as festas do Entroido na comarca. Como é ben sabido, esta festa non relixiosa sucédese despois da Cuaresma e en cada lugar do planeta celébrase de xeito diferente, aínda que sempre cun elemento común que é o da picaresca e pasalo ben. Deste xeito, coma cada ano, nos concellos da comarca sucederanse numerosas actividades con motivo do Entroido, degustacións de pratos típicos destas datas, festivais de comparsas e bailes encherán Ferrolterra a partires desta semana e ata finais de mes.

Como cada ano, a Sociedade Cultural e Deportiva O Roxal, de Neda, xunto coa AVV San Pelaio, tamén desta localidade, organizan a seu festival de comparsas o día 12 a partir das 20.30 horas. Está previsto que o desfile comece nas inmediacións do pazo de Isabel II ata o polideportivo do Roxal. Tamén se degustarán produtos típicos e a música da orquestra Trébol amenizará a xornada.

No concello de Cerdido a festa do Entroido deste ano celébrase o sábado 13 de febreiro. Así, durante a tarde, de 16.00 a 18.30 horas, o Concello e as asociacións Airiños dos Carrís, Albar Quercus e a Comisión de Festas da Barqueira 2010, organizan unha festa infantil, con merenda incluída para os disfrazados, á que seguirá, xa pola noite, unha cea de Entroido, organizada pola comisión de festexos. Neste caso haberá que pagar 20 euros por prato. Para participar é preciso comunicalo á comisión ata mañá día 9. No concello veciño de San Sadurniño tamén organizan diferentes actividades desde o 13 de febreiro ata o 16. Así, o sábado, celebrarase a festa de disfraces dos adultos con música en vivo a cargo do grupo Ismael e degustación de doces típicos. En canto ao concurso de disfraces desta edición, obterán premio os mellores das catro categorías a concurso: individual -entragaránse 8 premios-, parellas -catro-, grupo -dous galardóns- e mellor persoaxe da cultura galega -un premio-. Os días 15 e 16 organizaranse obradoiros para os máis pequenos da casa.

Na vila de Ares tamén teñen pechado o seu calendario de actividades. Os días centrais do Entroido serán o domingo 14 e o mércores de cinza, o día 17, que é festivo local. O día 14 producirase o tradicional desfile de comparsas, que farán o percorrido comprendido entre a Porta do Sol e a praza da Constitución. Tras o pasarrúas darase paso ao concurso de disfraces, en categoría infantil e para adultos. A data tope para incribirse no certame remata este venres. O día de cinza, a partir das 17.00 horas, dará comezo o tradicional desfile de entroidos polas rúas da vila. A proposta máis orixinal será escollida para a posterior queima.

No concello veciño de Mugardos, os festexos comezan o xoves día 11 coa celebración da festa de Entroido escolar, na que os nenos saen desde os centros educativos en comparsa. O día 15, producirase a típica degustación de larpeiradas de Entroido, a partir das oito da tarde na praza do Mercado, e tamén haberá desfile de comparsas -integradas por grupos dun mínimo de cinco persoas-, que estarán acompañadas pola chagaranga Ruada, da Coruña. O Enterro da Sardiña está previsto para o mércores de cinza, a partir das seis, na praza do Mercado. En Cabanas, a festa infantil celebrarase o 15 de febreiro, a partires das cinco da tarde, e o baile de máscaras comezará pasadas ás oito, fronte á Casa do Concello. Ademais sortearase unha cesta de entroido e ofrecerase laconada e freixós por tres euros.

E como de costume, no concello de Valdoviño a festa non chegará ata o día 20, data na que se celebrará a décima edición do festival de Entroido que organiza o Concello. Como noutras ocasións, haberá premios para as mellores comparsas ou antroidos, segundo a modalidade na que se concurse. Ferrol e Narón tamén comezan a celebrar o Entroido o vindeiro sábado. Na cidade naval os actos sucederánse ata o martes de Entroido mentres que Narón vive o día grande o día 13 co seu festival de comparsas.

Ademáis destes, en todos os concellos de Ferrolterra, Eume e Ortegal haberá actos festivos.

08-02-2010