Ares, Xoves 28 de Maio de 2020

añomesMaio

LETRAS GALEGAS 2020

Os complementos engrosan as nóminas
24 Maio 2010 12:50
As dedicacións exclusivas son minoría entre os políticos locais. Alcaldes e concelleiros que a teñen gozan en ocasións dun salario superior, e fixo ao mes, por traballar unicamente no Concello. Os titulares da mesma teñen que cumprir o horario da administración e o consistorio debe aboar o soldo e as pertinentes cuotas da Seguridade Social, íntegras. As parciais concédense naqueles casos nos que se completan outras retribucións e os pagadores se reparten os custes da Seguridade Social. Estas últimas permiten una maior flexibilidade no tocante ós horarios. Os alcaldes e concelleiros sen estas dedicacións, reciben unhas pagas que se estipulan en función da presencia en plenos, comisións e xuntas de goberno. Mesas de contratación, celebración de vodas, asistencia a reunións de organismos ou empresas mixtas -Padroados e Cosma, en Narón- e dietas contribúen a incrementar algúns dos salarios. Nos orzamentos da meirande parte dos consistorios da comarca contémplanse partidas específicas para contribuír ao funcionamento da administración con aportacións fixas aos grupos. A estas retribucións, súmanse outras mensuais e por edil, como as concedidas en Narón -200 euros-; Neda -48 euros-; Pontedeume e Cabanas-25-, Cerdido -50 euros- ou Mugardos -51-.

No Concello das Somozas o alcalde, Manuel Candocia (PP) ten dedicación exclusiva -2.571 euros ao mes- e os edís cobran 90 euros por asistencia ao pleno, que ten unha periodicidade bimensual. A alcaldesa de Cerdido, Ana Rodríguez (PP) ten unha dedicación parcial que lle reporta 1.359 euros ao mes. Os concelleiros reciben 75 euros por asistencia aos plenos, que se convocan cada dous meses con carácter ordinario. O rexedor local de Ares, Julio Iglesias (PSOE), está entre os políticos que, na comarca, non perciben un salario fixo ao mes. Ao igual que os edís sen dedicación exclusiva do mesmo municipio, Iglesias cobra as partidas estipuladas no consistorio por asistencia a plenos e xuntas de portavoces -69,65 euros-; comisións informativas -58,41-; e comisións de goberno -219,80-. Dous son os concelleiros do municipio que perciben dedicación parcial -1.512 euros ao mes- e exclusiva -1.929 euros.

Os políticos esperarán á validación do decreto para reducir o gasto público para coñecer como afectará ás arcas locais en xeral e, aos seus soldos, en particular.

23-05-2010