Ares, Xoves 28 de Maio de 2020

LETRAS GALEGAS 2020

Ares e Mugardos cumpren hoxe co tradicional Voto de Chanteiro
26 Maio 2010 11:47
Un ano máis, os concellos de Ares e Mugardos organizan a tradicional romaría do voto de Chanteiro, que se desenvolverá hoxe.Como en edicións anteriores fletaranse autobuses para recoller aos veciños que queiran participar nesta festa. Sairán de Ares ás 10.30 horas e teñen fixada a volta para as 13.30 e para as 19.00 horas. Entre as actividades programadas en Chanteiro salienta a actuación trala misa das doce do grupo de gaitas Troleada de Ares. Posteriormente, entregaranse empanadas e bebida aos asistentes e unha charanga animará a tarde a partir das 16.00 horas.

A orixe do voto data de hai 600 anos. Na Idade Media sucedíanse en Europa pestes e unha delas afectou a Ferrol en 1404. A traxedia só podería ser vencida por intercesión dunha Virxe de Chanteiro, de gran devoción entre os mariñeiros xa que a súa ermida era a que vían os pescadores ao entrar e ao saír da ría. A esta Virxe acudiron representantes dos pobos da comarca para implorar a desaparición da epidemia antes da Pascua de Pentecostés.

A peste remitiu e a xente decidiu realizar unha ofrenda (voto) de agradecemento á Virxe que consistía en seis libras de cera para iluminar a capela. Así mesmo, cada vez que se renovase o voto, ofreceríanlle á Virxe unha flor para ser colocada nas súas mans: a flor de Chanteiro. O voto era ofrecido por Ferrol, A Graña, Ares e Mugardos.

Unha vez efectuada a ofrenda relixiosa comezaba a festa profana e a romaría en si. Co tempo a celebración profana foi tendo cada vez máis sona, xuntádose moita xente e non faltando escándalos e pelexas. Ferrol pediu a conmutación do voto en 1839 e A Graña deixou de exercelo desque un ano uns romeiros borrachos caeron ao mar e houbo afogados e con eles caeu a imaxe de San Roque, que traían en procesión. Isto sucedía na segunda metade do século XIX. Ares abandonou esta ofrenda despois da desa-mortización, sendo recuperada en 1954. Pola súa banda, en Mugardos as autoridades deixaron de celebralo durante a II República, recuperándose despois da Guerra Civil. Quen nunca deixou de asistir a Chanteiro o martes de Pentecostés foron as xentes das diversas aldeas da comarca, que continuaron coa devoción á Virxe milagrosa, nunha tradición que xa superou os 600 anos.

25-05-2010