Ares, Miercoles 13 de Novembro de 2019

añomesNovembro

Ares acolleu unha xornada sobre a historia dos evanxelistas
09 Maio 2008 09:43

Ampliar foto
O auditorio das Alianzas Aresanas acolleu onte a presentación dos libros “Unha falsa luz” e “Liberdade relixiosa e asentamento dos protestantes en Galicia” do ferrolán Xavier Alcalá e dos irmáns González Raposo, respectivamente.

O acto, que contou tamén coa presenza dos historiadores Bernardo Máiz e Eduardo Fra, estivo enmarcado nunha nova xornada do ciclo de conferencias Falares.

Tanto “Unha falsa luz” como “Liberdade relixiosa e asentamento dos protestantes en Galicia” realizan sendas investigacións sobre a historia da comunidade galega de evanxélicos.

O primeiro é o derradeiro libro da triloxía “Evanxélica memoria”, que se pode considerar a primeira novela histórica rigorosamente planificada como tal. En “Unha falsa luz” o escritor ferrolán Xavier Alcalá recolle a través de diversas anécdotas, penalidades e desterros a represión que os evanxélicos galegos padeceron durante o pasado século, desde a chegada ao poder dos militares golpistas e dos fundamentalistas católicos.

“Liberdade relixiosa e asentamento dos protestantes en Galicia”, publicado pola editorial Galaxia, está á venda desde o pasado mes de agosto. A pesar delo, a súa presentación oficial foi onte en Ares, un municipio no que a comunidade evanxélica tivo e ten un especial protagonismo e relevancia. Un estudo co que os autores queren analizar o exercicio do dereito de liberdade relixiosa na realidade histórica da xénese e a irradiación do protestantismo en Galicia entre os anos 1868 e 1931. A elaboración deste rigoroso estudo costoulle aos seus autores dez anos de investigación. Así, segundo explicou Benito González Raposo, ó inicio do que hoxe é “Liberdade relixiosa e asentamento dos protestantes en Galicia” foi unha tese doutoral defendida en 1990 na UNED de Madrid.

Pola súa banda os historiadores Bernardo Máiz e Eduardo Fra realizaron unha presentación sobre cada unha das obras contextualizando os dous libros e destacando en cada caso os temas máis relevantes.

O alcalde de Ares, Julio Iglesias, foi o encargado de clausurar un acto que logrou atraer ata as Alianzas Aresanas a un bo número de xente.
08-05-2008