Ares, Luns 23 de Setembro de 2019

VeraneAres 2019

A romaría do Voto de Chanteiro volveu unir a Mugardos e Ares
15 xuño 2011 10:44
Máis de 2.000 persoas, segundo fontes municipais, citáronse onte para celebrar a romaría do Voto de Chanteiro, unha tradición que naceu no ano 1404 para pedir axuda contra a peste que devastou a comarca naqueles anos da baixa Idade Media. Afortunadamente as cousas cambiaron bastante e agora a música e a gastronomía protagonizan o paseo e a estancia neste lugar da parroquia de Cervás, no Concello de Ares. Así, coa presenza do alcalde local e o de Mugardos, Julio Iglesias e Xosé Fernández Barcia, respectivamente, as actividades en torno á ermida da Merced comezaron ao mediodía cunha misa cantada e a ofrenda relixiosa.
Posteriormente repartíronse de balde para os visitantes uns cen quilos de empanada, bebidas e refrescos e os arredores e locais de hostalería de Chanteiro enchéronse de romeiros dispostos a pasar unha boa xornada gastronómica. Canda eles soou pola mañá a música da Banda de Gaitas de Ares e, xa pola tarde, a da charanga Ruada.com.
A pesar do tempo inestable de primeiras horas da mañá, a mellora climática da xornada e a boa temperatura que se mantivo axudaron a que o Voto de Chanteiro rexistrara unha excelente presenza de público.
A do Voto de Chanteiro é unha das romarías con máis tradición da comarca. Unha cita que se mantivo sen cambios desde 1404 ata 1824 en que a presenza ferrolá reduciuse. Nesa data, despois dun pleito e aprobación do Arcebispado, Ferrol deixou de asistir á ofrenda e se lle conmutou o esforzo para que celebrase a xornada na igrexa do Socorro, no peirao ferrolán, por ser o santuario máis preto do lugar de Chanteiro.

15-06-2011