Dentro das actividades que compoñen a sexta edición do Ares Indiano

Tanto os residentes locais como os visitantes terán acceso a unha variada gama de eventos que abarcan desde a música ata a divulgación histórica e o recoñecemento da importancia social dos migrantes na localidade. Nesta publicación, atoparás información detallada sobre algunhas das propostas para esta fin de semana:

EXPOSICIÓNS PARA EXPLORAR O NOSO PASADO

Do 18 ao 20 de agosto, Ares albergará dúas exposicións distribuídas entre a Alianza Aresana e a Agrupación Instrutiva de Caamouco, dirixidas a todos aqueles interesados na historia. A través destas exhibicións, poderemos mergullarnos na influencia do mar e o asociacionismo na emigración da nosa localidade, a través das exposicións tituladas “Nós Mesmos. Asociacionismo galego na emigración” na Alianza Aresana e “Ares e o Mar” na Tenencia. A inauguración oficial das exposicións terá lugar o venres 19 ás 19:30 horas. Durante o sábado e o domingo, poderán visitarse de 11:30 a 13:30 e de 18:30 a 20:30. Tras a celebración do evento indiano, as exposicións seguirán dispoñibles durante varios días no horario habitual de apertura das instalacións.

ACTUACIÓNS PARA GOZAR DE RITMOS HABANEIROS E DO HUMOR

Do mesmo xeito que en edicións anteriores, a celebración indiana ofrece unha excelente oportunidade para gozar dos ritmos internacionais e moverse ao compás da música. As programacións musicais da Concellaría de Cultura comezarán o venres 19 de agosto ás 20:00 horas coa actuación de Os Cantaberneiros percorrendo as rúas de Ares.

O sábado, na inauguración oficial do Ares Indiano, a Alianza Aresana acollerá ás 12:00 horas a actuación musical de Geno Fernández. Ao longo do día, ás 20:00 horas, haberá pasacalles con Os Primerizos por Ares  e á mesma hora gozaremos da marabillosa voz de Raquel Capote nun recital no CIRS de Cervás. A xornada do sábado concluirá co humor de Gallaecia Big Band All Stars na Praza da Igrexa de Ares ás 22:30 horas. Este concerto-espectáculo musical reúne a caras coñecidas do panorama actoral galego e ofrece dúas horas ininterrompidas de clásicos de swing, boleros, mambos, chachachás, rock and roll e soul, transportando aos asistentes á época das grandes Big Bands.

O domingo 20 de agosto, levarabse a cabo pasacalles matutinos en Ares a cargo do Grupo de Gaitas Aresán, Licicleta en Redes, a actuación da banda de música AC Xábrega no Parque Rosalía e a iniciativa de “Habaneiras na rúa” a cargo de Trovadores de Ares, Tabernícolas Ferrolans e Orfeón Herculino.

Por suposto, todas estas actividades compleméntanse con presentacións de baile que se levarán a cabo en diversos lugares do noso municipio ao longo da fin de semana. Unha destas propostas é a clase maxistral de baile latino a cargo de Hugo Martínez, que se levará a cabo o domingo 20 ás 20:00 horas na Praza da Constitución.

SEMINARIO DE CULTURA ULTRAMARINA PARA PRESERVAR A MEMORIA DA EMIGRACIÓN

O Seminario de Cultura Ultramarina proporcionará un enfoque renovado sobre o contexto indiano e divulgará un coñecemento que vincula o pasado coa comprensión do presente, a través de tres iniciativas programadas para o sábado 19 e o domingo 20.

A Alianza Aresana será o epicentro deste seminario, que comezará cunha conferencia sobre a emigración o 19 de agosto ás 12:30 horas baixo o título “Galicia e Cuba, unha relación de raíz profunda”, a cargo de Pilar Cagiao, doutora en Historia de América pola USC. Esa mesma tarde, ás 19:30 horas, presentarase a edición de “A madriña”, obra que se enmarca no I Certame de Novela Curta “Alén”, organizado polo Concello de Ares, coa presenza da autora, Nones Arújo. O domingo 20 de agosto, ás 12:00 horas, levarase a cabo o segundo relatorio, neste caso sobre a novela “Azucre”, coa participación de Bibiana Candia e Xosé Cobas, autora e ilustrador da obra, acompañados polo escritor Pablo Rañales. Esta presentación explorará episodios dolorosos como a explotación de man de obra galega escravizada na illa antillana.

Con esta rica diversidade de eventos, o Ares Indiano eríxese como unha proposta integral que abarca desde o entretemento e a interacción social ata a difusión académica e a ambientación histórica, todo iso coa finalidade de honrar a aqueles individuos que, sen importar a súa prosperidade económica ou a súa posición social, emigraron e desempeñaron un papel fundamental na forxa do Ares que coñecemos na actualidade.

PROGRAMA ARES INDIANO 2023 en pdf