O Concello abre o prazo para a presentación das declaracións de interese na adquisición de nichos e columbarios da primeira fase do novo cemiterio municipal

Segundo o goberno municipal, completouse a compra dos terreos, o deseño da infraestrutura e o proxecto técnico da nova necrópole que se materializará en Ares: 19.500 metros cadrados na Rega da Fraga, en Lubre.

O novo cemiterio contará con 1020 nichos e 1124 columbarios, ademais de 7 reloxos de sol e un edificio de culto, todo dentro dun recinto perimetrado con axardinamento interior.

19.500 metros cadrados situados na Rega da Fraga, no lugar de Lubre: ese é o espazo de actuación e desenvolvemento da futura necrópole que terá Ares, un proxecto no que o goberno municipal estivo traballando ao longo desta última lexislatura. Segundo a información aportada pola Concellaría de Urbanismo, recentemente veñen de completarse a adquisición dos terreos, mais tamén o deseño da infraestrutura e a configuración do proxecto técnico.

De feito, este último documento é o que proporciona o tamaño do cemiterio e as opción que se porán a disposición da veciñanza: a necrópole contará con 51 módulos nos que se inclúen 1020 nichos e 1124 columbarios, ademais de 7 reloxos de sol de diferentes características e un edificio de culto, todo dentro dun recinto perimetrado con axardinamento interior.

Avanzando na materialización do proxecto, a administración local traballou arreo nos pasos necesarios para a execución dunha obra necesaria na vila; tamén se finalizaron o estudo económico que permite determinar o prezo dos nichos e columbarios polo prazo de 99 anos e o proxecto de ordenanza municipal que servirá de base reguladora para a súa xestión.

No relativo ó prezo dos dereitos funerarios en base ao estudo económico, establecéronse as seguintes cantidades (sen IVE):

• NICHOS: entre 2.450 euros e 2.650 euros por unidade.
  • COLUMBARIO: entre 850 euros e 950 por unidade.

PRAZO DE PRESENTACIÓN DE DECLARACIÓNS DE INTERESE: DO 1 DE ABRIL AO 30 DE XUÑO

O Concello xa proxecta acometer a primeira das fases desta nova necrópole, a que incluirá o peche e camiño perimetral do cemiterio, a construción de 420 nichos e 506 columbarios, o acceso dende o exterior, a infraestrutura eléctrica, o abastecemento e o saneamento do recinto.

Porén, para iso a administración apunta que é necesario comezar coa presentación das declaracións de interese por parte das persoas ou entidades que desexen adquirir dereitos funerarios sobre os nichos e columbarios; declaracións que, unha vez presentadas, ratificadas e adxudicados e pagados os dereitos sobre os elementos, permitirán iniciar as obras que atinxen á primeira fase.

O proceso para a presentación das declaracións de interese abrirarse o 1 abril e estendarase ata o 30 de xuño, ambos inclusive. Haberá a posibilidade de facer o trámite no rexistro, de maneira presencial (só particulares) ou a través da sede electrónica municipal (tanto particulares coma entidades). O modelo da declaración de interese estará publicado na propia web do Concello: www.concellodeares.gal.

A reserva dos nichos e columbarios realizarase por rigurosa orde de inscrición ata completar os elementos a disposición (420 nichos e 504 columbarios). Tras cubrir toda a oferta, executarase o acto de adxudicación de elementos reservados a través dun sorteo público, garantindo que as persoas que reserven dous ou máis elementos serán adxudicatarias de espazos colindantes. Posteriormente, formalizarase o abono do prezo público establecido con carácter previo ao comezo dos traballos construtivos.

Desta maneira, a execución do cemiterio municipal paliará a situación actual de insuficiencia dun lugar de repouso das persoas falecidas, máis tendo en conta que, por unha banda, o cemiterio de titularidade eclesiástica non dispón de unidades suficientes para acoller a demanda da actualidade e que, pola outra, se pretende ofrecer ás persoas aconfesionais un espazo non relixioso no que poidan enterrar ou depositar as cinzas dos seus familiares.

DECLARACIÓN DE INTERESE NA ADQUISICIÓN DUN DEREITO FUNERARIO SOBRE NICHO OU COLUMBARIO NO FUTURO CEMITERIO MUNICIPAL UBICADO EN REGA DA FRAGA – ARES en pdf