Os alcaldes dos Concellos de Ares, Fene e Cabanas participaron esta mañá na entrega simbólica das chaves do Punto Limpo do Vilar do Colo á empresa COREGAL

Esta empresa será a encargada de xestionar o servizo durante os próximos dous anos, tras gañar o contrato licitado cunha oferta económica de ao redor de 90.000 euros anuais.

O Punto Limpo compartido polos tres municipios estivo pechado durante case dez anos, pero a inauguración está cada vez máis preto. Con todo, necesítanse permisos da Xunta de Galicia para iniciar a actividade, que foron solicitados pola concesionaria a principios de febreiro.

Os representantes dos municipios destacaron hoxe que o Punto Limpo permitirá unha xestión mellor e máis adecuada dos residuos, reducirá a dependencia da Mancomunidade para o tratamento de certos residuos e prevenirá riscos ambientais. Ademais, salientouse que a xestión do servizo levará a cabo a través dunha iniciativa de integración social liderada por COREGAL, unha empresa pertencente á Confederación Galega de Persoas con Discapacidade (Cogami), que conta con traballadores discapacitados.

A construción das instalacións do Punto Limpo finalizou en outubro de 2013, cun investimento próximo aos 241.000 euros financiados polo Plan de Xestión de Residuos Urbanos de Galicia 2010-2020. Desde entón houbo varios intentos de poñelo en marcha que non chegaron a bo termo debido á complexidade administrativa de articular un sistema de xestión compartida entre varios municipios. Os primeiros en estudar esta fórmula foron Fene e Cabanas, aos que máis tarde se uniu Ares. Mugardos e Neda tamén se uniron ao proxecto, pero finalmente abandonaron. En abril de 2021, Ares, Cabanas e Fene asinaron un acordo para darlle o empuxón definitivo ao proxecto.

O contrato terá unha duración inicial dun ano, prorrogable por outro ano máis. Os custos correrán a cargo dos municipios en proporción á súa poboación, de forma que Fene afrontará o 58,57%, Ares o 26,53% e Cabanas o 14,90%.

Unha vez que a empresa xa se fixo cargo das instalacións, estase á espera de que a Xunta autorice a apertura do Punto Limpo. Neste sentido, os rexedores apuntaron que o proxecto de explotación presentouse á Consellería de Medio Ambiente en febreiro e agora está en mans da Xunta para obter a autorización ambiental. Tanto os representantes municipais coma os de COREGAL confían en que os permisos se obteñan canto antes para que o servizo poida comezar sen demoras.

O Punto Limpo estará aberto seis días á semana e contará cun punto de economía circular para a reparación ou intercambio de aparellos e electrodomésticos en bo estado. Ademais, realizarase unha campaña publicitaria por parte dos concellos e da empresa adxudicataria para informar sobre a data de apertura, os horarios e os tipos de residuos que se poden entregar, centrando na reutilización.