Inicio das obras de rehabilitación do Lavadoiro de a Torre en Cervás

A concelleira de Urbanismo, Olimpia Marcos, informou hoxe que se deron comezo ás obras de rehabilitación do lavadoiro público de A Torre, situado na parroquia de Cervás.

Esta iniciativa municipal conta coa axuda económica da Consellería de Medio Ambiente e Ordenación do Territorio, a través dunha subvención tramitada polo Concello ante o Instituto de Estudos do Territorio, concedida por importe de 20.000 euros.

O proxecto de rehabilitación, cuxo custo total ascende a 31.876,35 euros, está a ser financiado conxuntamente pola administración local e a achega mencionada.

O lavadoiro de A Torre, situado no bordo do camiño da Pena, consta dun vaso propio e unha fonte separada. Actualmente, a súa estrutura presenta signos avanzados de envellecemento e deterioración, con fisuras, desconchados e manchas nos muros de ladrillo revestidos con revoco de morteiro de cemento e pintura.

A intervención municipal centrarase na mellora dos revestimentos e acabados, utilizando materiais nobres e acordes á contorna rural na que se atopa o lavadoiro.

Ademais, realizarase a rehabilitación do vaso e melloraranse as características estruturais do conxunto, prestando especial atención á seguridade. Para iso, revestirase a fachada con pedra natural e empregaranse muretes de canteiría en lugar dos bloques de ladrillo e formigón actuais. Así mesmo, substituiranse as viguetas de formigón pretensado e as placas de fibrocemento da cuberta por unha nova estrutura de madeira e tella cerámica curva.

A concelleira Olimpia Marcos destacou que esta intervención forma parte do plan do goberno local para recuperar os lavadoiros e fontes públicas da localidade. En anos anteriores, leváronse a cabo accións similares, como a rehabilitación dos lavadoiros do río Baixolo en Seselle e do Bulleiro en Lubre.

Estas iniciativas buscan devolver ás parroquias elementos singulares do seu patrimonio arquitectónico e histórico, xa que tradicionalmente foron lugares de encontro para a comunidade, especialmente para as mulleres, formando parte da memoria colectiva.

Coa rehabilitación do lavadoiro de A Torre en Cervás e futuras intervencións, como a prevista para a fonte da Tella en Lubre, o goberno local reafirma o seu compromiso de preservar e realzar o patrimonio local, rescatando espazos que forman parte da identidade e a historia do municipio.